Menu

"Mijn Cruise" web applicatie voor VCK Travel


Als premium reisorganisatie biedt VCK Travel meer dan 10.000 verschillende cruises, met exclusieve bestemmingen over de hele wereld. Vanwege dit onbegrensde aanbod heeft iedere deelnemer de keuze uit meer dan 100.000 mogelijkheden.

10.000 cruises – 100.000(den) mogelijkheden

Om zowel dit overweldigende cruise aanbod als al het klantcontact te stroomlijnen, heeft CONNEXX voor VCK Travel een maatwerk CRM & "Mijn Cruise" Webportal ontwikkeld.

De case

VCK Travel is een veelzijdig Nederlands bedrijf dat toonaangevend is op het gebied van reizen, cruises en evenementen.

Met bijna 50 jaar ervaring behoort het bedrijf tot de absolute top in het cruise segment en laat – met (letterlijk) tienduizenden cruises in het assortiment – jong en oud genieten van onvergetelijke reizen.

De klantvraag

Het overweldigende cruise aanbod, vermenigvuldigd met het grote aantal opties per cruise, maken de hoeveelheid mogelijkheden per deelnemer op zijn zachts gezegd, indrukwekkend. VCK biedt ook nog eens 100% maatwerk aan iedere deelnemer.

De reisorganisatie constateerde al snel dat dit problemen opleverde bij het samenstellen van een reis. Dit proces bleek namelijk zeer arbeidsintensief.

VCK Travel heeft daarom CONNEXX ingeschakeld om dit proces intern zo efficiënt en effectief mogelijk te maken.

De oplossing: maatwerk CRM 

CONNEXX heeft een maatwerk Customer Relationship Management (CRM) systeem binnen de reisorganisatie geimplementeerd, om het complete cruise aanbod en alle klantcontacten te stroomlijnen.

Deze automatiseringsoplossing geeft VCK Travel de mogelijkheid om de productiviteit en efficiëntie in het verkoopproces van cruises te verhogen, en de algehele klantenservice te verbeteren.

"Mijn Cruise" Webportal

Om de klant direct te betrekken bij het samenstellen van de reis heeft CONNEXX, in nauw overleg met VCK travel en CRM Resultants, een gebruiksvriendelijke front-end omgeving voor alle cruise deelnemers ontwikkeld.

Niet de techniek achter deze online portal was leidend, maar juist het gebruiksgemak voor de deelnemer. 

Met het oog op het bieden van een optimale user-experience hebben wij, op basis van een interactief proces, samen met VCK een eerste concept ontworpen. Vervolgens zijn met behulp van mockups (klikbare modellen van webpagina’s) uitvoerig usability testen uitgevoerd. 

 

Volledige inzage in de cruise

In de online portal van "Mijn Cruise" heeft de klant direct en op overzichtelijke wijze inzage in zijn of haar cruise. 

Elke deelnemer heeft toegang tot alle informatie over de reis, waaronder:

  • Het volledige reisschema tot in detail uitgewerkt
  • Details over de bestemmingen, de schepen, de hutten, transfers en vluchten 
  • Alle belangrijke documenten
  • Een overzicht van de kosten en specificaties

Zelf extra opties toevoegen

Daarnaast kan de deelnemer ook zelf extra opties toevoegen, aanpassen, bevestigen en nog véél meer.

Kortom: alles dat van belang is vóór en tijdens de reis, wordt op overzichtelijke én heldere wijze weergegeven.

Zo garandeert "Mijn Cruise" een optimale voorbereiding én voorpret voor elke cruise-genieter, zowel jong als oud. Deze praktische webportal is bovendien zeer eenvoudig in gebruik.

Het resultaat: persoonlijker klantcontact

Dankzij de geavanceerde koppeling met het door CONNEXX geïmplementeerde CRM-systeem, heeft zowel de klant als de VCK Cruise specialist altijd toegang tot dezelfde reisgegevens. Hierdoor is het niet meer nodig om te zoeken naar gegevens, afspraken, dossiers en overige relevante reisinformatie. 

De medewerkers van VCK Travel kunnen direct invulling geven aan de persoonlijke wensen van elke deelnemer én sneller maatwerk cruises verzorgen. Deze ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat het klantcontact daadwerkelijk persoonlijker is en de kwaliteit van de dienstverlening sterk is verbeterd. 

En dit draagt weer bij aan de doelstelling van VCK Travel: een volledig tevreden klant, die 100% kan genieten van zijn of haar cruise!

10 000

Cruises

100 000

Mogelijkheden

50

Jaar ervaring

Vergelijkbare cases
  • Abbott Diabetes CareIntroductie FreeStyle Libre
  • KVK ExranetDocument share portal
  • Volvo Cars Design websiteOntwikkeling nieuwe website
  • PillcoachApplicatie ter verhoging sliktrouw
  • Search LabappApplicatie voor controle na asbest-sanering

Kunnen wij u van dienst zijn?

Wij kunnen ook uw organisatie nog beter laten presteren met slimme concepten, state-of-the-art-sites, innovatieve apps, effectieve campagnes en meer.

We nemen graag de mogelijkheden met u door. Natuurlijk geheel vrijblijvend. En met koffie, thee en koek!

Vul onderstaand formulier in, en we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Croy 9B
5653 LC Eindhoven
T +31(0)40 236 90 82
F +31(0)40 236 90 83
E info@connexx.nl
Vul hier uw naam in
Vul hier uw e-mail adres of telefoon nummer in
Vul hier de naam van uw organisatie in
Het formulier is succesvol verzonden.
Indien nodig nemen wij z.s.m. contact met u op.

Meld je aan voor
onze nieuwsbrief.
En blijf op de hoogte
van de laatste
ontwikkelingen!